Nemokamas pristatymas visoje Lietuvoje
Nuolaidos ir ypatingi pasiūlymai
previous arrow
next arrow
Slider

Papildai sportui

Aminorūgštys

Baltymai

Beta alaninas

Kreatinas

Pre Workout

Riebalų degintojai

Testosterono skatintojai

Vitaminai

Papildai sportui šiais laikais atrodo neatsiejama mitybos dalis kiekvienam sportininkui. Įtemptas dienos režimas, laiko stoka ar tiesiog aukštų rezultatų siekimas yra pagrindinės priežastis dėl ko žmonės pasitelkia šių priedų pagalbą. Sportui skirtų papildų paskirtis būna įvairi, kadangi organizmą aprūpina skirtingomis maistinėmis medžiagomis. Kreatinas, baltymai, angliavandeniai, riebalai, amino rūgštys, vitaminai, mineralai tėra dalis plataus rinkoje esančio asortimento.

Jei reguliariai treniruojatės ar užsiimate aukšto lygio sportu puikiai žinote kokia svarbi yra mityba, pakankamas vandens kiekis ir poilsis, siekiant efektyvios treniruotės ar gero varžybinio rezultato. Tačiau jei nesate profesionalas, neturite savo mitybos specialisto, trenerio ir kitų komandos narių, galbūt svarstote, ar papildai gali pagerinti jūsų sportinius rezultatus. Čia rasite faktus apie sportui skirtuose papilduose esančius ingredientus, kurie gali pagerinti jūsų sportinius rezultatus.

Kokie yra sportiniuose maisto papilduose esantys ingredientai?

Papilduose gali būti daug įvairių maistinių medžiagų – vitaminų, mineralų, amino rūgščių, baltymų, angliavandenių, riebalų ir kitų. Taip pat skiriasi jų koncentracija, santykis ir pateikimo forma( tabletės, mileliai, skystis, kapsulės). Pateiktoje lentelėje matysite papildų rūšis, bei juose esančias maistines medžiagas ir nurodytą jų veikimo principą, naudą bei rekomenduojamą vartojimo dozę.

PAVADINIMASFUNKCIJAVARTOJIMAS
Baltymai25% procentai žmogaus kūne esančių baltymų yra kalogenas, kuris gerina kaulų, sausgyslių ir sąnarių būklę. Proteino gausu plaukuose, naguose ir yra visuose gyvulinės kilmės produktuose, kadangi jis yra kiekvienos ląstelės dalis. Baltymas yra pagrindinė kūno ląstelių, raumenų statybinė medžiaga. Tai yra vienas dažniausių sportuojančių žmonių vartojamų papildų.Sportuojantiems reikėtų vartoti apie 2g baltymų vienam kūno kilogramui per dieną. Toks yra apytikslis kiekis, tačiau priklausant nuo tikslų jis gali skirtis. Daugiau nei 2,5g baltymų/kg gali lemti svorio augimą riebalų pagrindu. Tačiau laikantis dietos toks kiekis padeda išsaugoti raumeninę masę, tad kiekvienas atvejis yra individualus.
AngliavandeniaiAngliavandeniai teikia energiją organizmui, jie dalyvauja imuniteto palaikyme, angliavandeniai egzistuoja tarpląstelinėje struktūroje, dalyvauja kraujo krešėjimo reguliavime.Angliavandeniai turėtų sudaryti 50-60% dienos kalorijų normos. Priklausomai nuo svorio, lyties ir tikslų vidutiniškai moterims reikia 300-350g, vyrams 350-450g per dieną arba 3-4g vienam kūno kilogramui
Gerieji-nesotieji riebalaiMažina cholesterolio koncentraciją kraujyje, padeda reguliuoti kraujospūdį(mažina), mažina trombų kraujagyslėse riziką, padeda augti ir vystytis ląstelėms, gerina regą, teikia daug energijos, padeda įsisavinti riebaluose tirpius vitaminus D,E,A,K.20-30% dienos kalorijų turi sudaryti gerieji riebalai. T.y. vartojant apie 2000kcal reikėtų suvartoti apie 45-65g riebalų.
KreatinasRaumenų susitraukimo gerinimas, baltymų sintezės didinimas. Baltymų sintezė atsakinga už raumenų augimą. Kreatinas didina energijos atsargas ir labai padeda trumpų, daug jėgos reikalaujančių fizinių pratimų atlikimui, pvz sprintui, jėgos treniruotėms sunkiais svoriais, trumpų distancijų plaukimui.Jei inkstų veikla nesutrikusi ir kreatinino kiekis kraujyje nėra padidėjęs(būtina atlikti kraujo tyrimą), kreatiną reikėtų vartoti po 5-6g per dieną apie 8 savaites. Tuomet reikėtų padaryti dviejų savaičių pertrauką arba pakartoti kreatino tyrimą ir daryti pertrauką arba vartoti toliau.
Amino rūgštysEgzistuoja labai daug amino rūgščių atšakų ir jų paskirtis šiek tiek skiriasi. Pagrindinės funkcijos sportuojantiems yra raumenų skausmo po treniruotės mažinimas – lengvina raumenų atsistatymą, sudaro geresnes sąlygas augti raumenims, gerina ištvermę- atsparumą nuovargiui.Vyrams ~12g amino rūgščių per dieną, moterims – ~9g. Vartoti rekomenduojama du kartus per dieną, Ryte arba prieš treniruotę ir po treniruotės arba vakare. Reikia žiūrėti gamintojo rekomendacijas.
Pre-workoutDidina sprogstamąją jėgą ir greitį, gerina dėmesį ir koncentraciją, gerina deguonies panaudojimą krūvio metu, skatina greitesnį atsigavimą po treniruotės.Priklausomai nuo veikliųjų medžiagų kiekio. Privaloma laikytis gamintojo nurodymų.
Beta alaninasMažina nuovargį, lengvina kvėpavimą, padeda atlikti trumpus, aukšto intensyvumo fizinius pratimus. Padeda didinti liesą raumenų masę. Naudingas ne tik sportuojantiems, bet visiems žmonėms, dažnai rekomenduojamas gydytojų.Priklausomai nuo koncentracijos papilde, reikėtų vartoti 2-5g beta alanino per dieną. Reikia žiūrėti gamintojo rekomendacijas.
ArgininasRaumeninio audinio išsaugojimas, imuniteto stiprinimas, mažina blogojo cholesterolio kiekį, mažina infarkto, insulto riziką, gerina kraujo cirkuliaciją, širdies darbą.Priklausomai nuo jūsų tikslo, argininą vartoti rekomenduojama 10-20g per parą. Reikia žiūrėti gamintojo rekomendacijas.